A NEPTUN rendszer
A hallgatók egyetemi élete során minden ügyintézéssel kapcsolatos esemény egy egységes tanulmányi rendszer, a NEPTUN rendszer köré épül. Itt van lehetősége a hallgatónak beiratkozni, bejelentkezni az adott félévre, tantárgyat vagy vizsgát felvenni stb.
Ahhoz, hogy az egyetemi tanulmányaidat zökkenőmentesen kezdhesd meg, a következő teendőket szükséges előzetesen elintézned:
- Adóazonosító jel és bankszámla: Az egyetemi tanulmányok megkezdéséhez fontos, hogy rendelkezz adóazonosító jellel, valamint bankszámlával!
- Belépés a NEPTUN rendszerbe: A NEPTUN rendszer végig fog kísérni tanulmányaid során. A NEPTUN rendszerbe a felvételi határozatban szereplő Neptun kóddal tudsz belépni, a jelszó pedig „NeÉÉÉÉHHNN”, ahol az „Ne” után a születési dátumodat kell írnod.
- Példa: “Ne20000930” a jelszó egy 2000. szeptember 30-án született hallgató esetén.
- Az első belépéskor változtasd meg a jelszavadat és jól jegyezd meg! (A tanulmányaid során nagyon sokszor lesz szükséged rá.)
- Ha elfelejtetted a jelszavad, úgy a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) munkatársainál igényelhetsz újat.
- Adatok ellenőrzése: A Neptun rendszerbe lépés után feltétlenül ellenőrizd az adataidat a “Saját adatok” / “Személyes adatok” menüpontban.
- A hiányzó adatokat (pl.: TAJ szám, adóazonosító jel, bankszámlaszám, hivatalos email cím, igazolvány szám, stb.) töltsd ki.
- A NEPTUN rendszer a megadott adatok alapján fogja majd generálni a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat. (Előfordulhat, hogy az adatok a módosítás után csak rövid idő elteltével frissülnek)
- Bejelentkezés: Minden hallgató köteles nyilatkozni minden félév elején, hogy az adott félévet aktív vagy passzív státusszal szeretné megkezdeni. A bejelentkezést a NEPTUN rendszerben az “Ügyintézés”/ “Beiratkozás/Bejelentkezés” felületen, az adott félév kiválasztását követően a “+” gombra kattintva a “Bejelentkezés” opcióval lehet megtenni.
Fontos, hogy a kezdeti teendők elintézése feltétele a beiratkozásnak, enélkül a beiratkozás nem végezhető el! A beiratkozásra minden félévben a regisztrációs héten van lehetőség, ekkor létesítesz hallgatói jogviszonyt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel.
BME címtár és eduID bejelentkezés
A távolléti oktatás során különösen fontossá vált az Office 365 csomag, amely az Egyetemisták számára díjmentesen hozzáférhető. A programok telepítéséhez szükséges lesz címtáras azonosítóra és eduID bejelentkezésre. Az Office 365 csomag a következő fontosabb programokat tartalmazza:
- Microsoft Word
- Microsoft Excel
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Teams
A program telepítéséhez szükséges pontos információkat ezen a linken találhatod meg.