Gólya

A NEPTUN rendszer

A hallgatók egyetemi élete során minden ügyintézéssel kapcsolatos esemény egy egységes tanulmányi rendszer, a NEPTUN rendszer köré épül. Itt van lehetősége a hallgatónak beiratkozni, bejelentkezni az adott félévre, tantárgyat vagy vizsgát felvenni stb. 

Ahhoz, hogy az egyetemi tanulmányaidat zökkenőmentesen kezdhesd meg, a következő teendőket szükséges előzetesen elintézned:

  • Adóazonosító jel és bankszámla: Az egyetemi tanulmányok megkezdéséhez fontos, hogy rendelkezz adóazonosító jellel, valamint bankszámlával!
  • Belépés a NEPTUN rendszerbe: A NEPTUN rendszer végig fog kísérni tanulmányaid során. A NEPTUN rendszerbe a felvételi határozatban szereplő Neptun kóddal tudsz belépni, a jelszó pedig „NeÉÉÉÉHHNN”, ahol az „Ne” után a születési dátumodat kell írnod.  
      • Példa: “Ne20000930” a jelszó egy 2000. szeptember 30-án született hallgató esetén.
      • Az első belépéskor változtasd meg a jelszavadat és jól jegyezd meg! (A tanulmányaid során nagyon sokszor lesz szükséged rá.)
      • Ha elfelejtetted a jelszavad, úgy a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) munkatársainál igényelhetsz újat. 
  • Adatok ellenőrzése: A Neptun rendszerbe lépés után feltétlenül ellenőrizd az adataidat a “Saját adatok” / “Személyes adatok” menüpontban. 
      • A hiányzó adatokat (pl.: TAJ szám, adóazonosító jel, bankszámlaszám, hivatalos email cím, igazolvány szám, stb.)  töltsd ki.
      • A NEPTUN rendszer a megadott adatok alapján fogja majd generálni a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat. (Előfordulhat, hogy az adatok a módosítás után csak rövid idő elteltével frissülnek)
  • Bejelentkezés: Minden hallgató köteles nyilatkozni minden félév elején, hogy az adott félévet aktív vagy passzív státusszal szeretné megkezdeni. A bejelentkezést a NEPTUN rendszerben az “Ügyintézés”/ “Beiratkozás/Bejelentkezés” felületen, az adott félév kiválasztását követően a “+” gombra kattintva a “Bejelentkezés” opcióval lehet megtenni. 

Fontos, hogy a kezdeti teendők elintézése feltétele a beiratkozásnak, enélkül a beiratkozás nem végezhető el! A beiratkozásra minden félévben a regisztrációs héten van lehetőség, ekkor létesítesz hallgatói jogviszonyt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel.

BME címtár és eduID bejelentkezés

A távolléti oktatás során különösen fontossá vált az Office 365 csomag, amely az Egyetemisták számára díjmentesen hozzáférhető. A programok telepítéséhez szükséges lesz címtáras azonosítóra és eduID bejelentkezésre. Az Office 365 csomag a következő fontosabb programokat tartalmazza:

  1. Microsoft Word
  2. Microsoft Excel
  3. Microsoft PowerPoint
  4. Microsoft Teams

 A program telepítéséhez szükséges pontos információkat ezen a linken találhatod meg.

 

               kontur logo

Elérhetőségeink

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gépészkari Hallgatói Képviselet

Cím:
1111 Budapest, Irinyi József utca 1-17.

Telefon (hétköznap 16:00 - 20:00):
Általános ügyek:
+36 30 / 759 4147

Szociális, kollégiumi ügyek:
+36 20 / 224 - 4139

Ügyelet

Szorgalmi időszakban

Hétfő

18:00-19:00

Kedd

19:00-20:00

Szerda

18:00-19:00

Csütörtök

16:00-17:00

Vizsgaidőszakban

Hétfő

18:00-19:00

Kedd

17:00-18:00

Szerda

18:00-19:00

Csütörtök

16:00-17:00

Kapcsolat

Általános ügyek
info@ghk.bme.hu

Tanulmányi ügyek
tanulmanyi@ghk.bme.hu

Kollégiumi ügyek
kollegium@ghk.bme.hu

Szociális ügyek
szoc@ghk.bme.hu

Ösztöndíjakkal kapcsolatos ügyek
osztondij@ghk.bme.hu

Nemzetközi ügyek
international@ghk.bme.hu